torsdag 20. august 2009

Er det levende lys, kos og hygge, eller bare wæææææææh???!

Ikveld er det en skikkelig ordentlig høstkveld her. Regnet pisker mot ruta, det er kjølig og ikke minst mørkt. Syntes det var ganske koselig. Tente stearinys, smørte noen kjeks m ost, og satte meg ned for å nyte kveden med sommerens strikkeprosjekt, som jeg nå ihvertfall kan begynne å se enden på:) Egentlig har jeg vært ganske argh, syntes vi er snytt for sommeren i år. To uker sol- hva er det?? Men så skjerpa jeg innstiling og tenkte som så, at høsten, den er jo veldig koselig den... Helt til......jeg kom på hva den bringer med seg!!!!!!! Store, fæle, svarte eddekopper som sniker seg innpå... Jeg hadde glemt d...eller fortrengt det...men blei for få minutter siden brått minnet på det. Skulle inn å sjekke at alt sto bra til med vesla- at hu sov godt, og der er den....svær, og da mener jeg svær, rett over senga hennes. Med hjertet i halsen, halvt lamma og med nerver i høyspenn klarte jeg heldigvis å få tatt den. Rommet er ransaka for flere, men jeg fant ingen. Men nå går jeg på tærne overalt rundt her, og kikker rundt meg som en galning i kriker i kroker og egentlig overalt. Som jeg hater edderkopper og dette var høstens første, så jeg veit det blir flere... *hjeeeeeeelp* (noen som har en stor-strek-ikke-redd-edderkopp-mann å låne vekk til vintern kommer?) Dette er virkelig bakdelen med kjellerleilighet OG høst.


Men for å prøøøøve å få tankene over på noe litt hyggeligere, legger jeg ved dette bildet. en liten trur på sparkjøp bringte hjem litt lilla. Håndkler til badet, garn til sommer-prosjektet mitt, og en deilig lavendelsåpe. Og det mest utrolige er at den lukter faktisk deilig lavendel også. Hadde liksom ikke de helt store forhåpningene til ei såpeflaske fra sparkjøp til 19.90, men der blei jeg positivt overaska gitt..:)


Ønsker alle som måtte ta turen innom en fortsatt fin kveld!!

1 kommentar:

  1. heisann

    la meg til som følger av din blogg jeg :)
    koselig det var her inne:)

    Edderkopper ja!! huttetu det er min store skrekk og jeg kan ikke fordra folk som ikke respekterer min skrekk...typisk sånne folk er å si: er du redd den der? den er jo mye mindre enn deg.. osv
    Hva så!! den er fæl, ekkel og krabber fort! Når den krabber da får jeg fullstendig noiiia! da skriker jeg rundt som en gal høne!
    Vi bor i hus med 3 etasjer...dvs en av dem er kjelleretasje og der var det noenganger at jeg så digre kjelleredderkopper ...helt til jeg endevendte hønefoss by for å finne middel mot edderkopper! Jeg fant noe som heter Permetrin (koster ca 100,- for ei flaske) på felleskjøpet. Jeg sprayer nå ca 1 gang i måneden der jeg veit det er edderkopper eller der jeg veit at dem bruker å komme inn...og nå ser jeg nesten aldri en... det er sjelden. Den er også genial mot flere typer udyr.

    Lykke til!! forstår fullstendig godt din skrekk!

    Natta:))

    Lillan

    SvarSlett